PRZEDSZKOLE INTEGRACYJNE

| DYPLOM INŻYNIERSKI
| PROJEKT KONCEPCYJNO-BUDOWLANY
| WARSZAWA-BIAŁOŁĘKA
| 2011
| PROMOTOR: dr inż. arch. Piotr Grodecki

Założenia ideowe: dośrodkowa bryła zamknięta na zewnętrze połączona z wewnętrznym i zewnętrznym dziedzińcem jako częściami prywatnymi dla dzieci. Czytelny podział przestrzenny łatwy do zrozumienia dla małych dzieci.

Teren działki wybrany został z powodu zapotrzebowania dzielnicy, bliskości osiedli mieszkalnych i wygodnej komunikacji. Ze względu na niskie ceny mieszkań na Białołęce mieszka co raz więcej młodych małżeństw z małymi dziećmi. Na działce zaprojektowane przestrzenie p[przedszkolne przeznaczone tylko dla dzieci jak również przestrzeń zewnętrzną spacerową przeznaczona dla pobliskich mieszkańców.

przedszkole06-01

Budynek doświetlany jest poprzez wycięcia w stropie i dziedziniec wewnętrzny zamykając się na przestrzeń miejską. Północno-wschodnia i północno-zachodnia ściana otwiera się na dziedziniec zewnętrzny za pomocą systemowych okien i żaluzji. Jako główne materiały dla budynku wybrano beton ze względu na neutralną barwę która stanowi idealne tło dla zdarzeń typowo ludzkich oraz drewno ze względu na ciepło materiału zapewniające poczucie przytulności oraz naturalne pochodzenie materiału.

przedszkole05-01

Dzieci mają do dyspozycji cztery sale zajęciowe z własnymi zapleczami i toaletami dla dzieci oraz salę wielofunkcyjną. Wszystkie bezpośrednio otwarte na wewnętrzną przestrzeń rekreacyjną. Wyodrębniono też bloki administracyjny i techniczny. Ważnym elementem obiektu jest wejście które jest wyraźnym akcentem na tle czystej i prostej formy budynku. Bezpośrednio obok przestrzeni wejściowej znajduje się ogólnodostępna szatnia ze specjalnie zaprojektowaną ściana przeznaczona do suszenia mokrych ubrań. Geometria całego założenia ma umożliwić dzieciom odczytanie funkcji i przestrzeni oraz identyfikowanie się z budynkiem jako własnym i wyjątkowym.

przedszkole07-01

przedszkole10-01

przedszkole09-01

przedszkole08-01



Możliwość komentowania jest wyłączona.